خبرهای وبلاگ

تنظیم ترمز موتورهای گیرلس سیتور

ابزار لازم : آلن ( مخصوصا شماره هشت) ، آچار ۲۱، فیلر
ترمز این موتورها توسط کارخانه بهترین نحو تنظیم می شود و در حالت معمول نیاز به دستکاری نیست ولی اگر به هر دلیل تنظیم ترمز این موتور گیرلس بهم خورد اولین موردی که باید مدنظر قرار دهید ولتاژ ورودی هر سر ترمز هست که معمولا باید ۲۲۰ DC باشد و البته تا ۱۸۰ ولت دی سی هم جوابگو می باشد پس در ابتدا چک کنید که سر هر پک ترمز  به صورت جداگانه ۲۲۰ ولت داشته باشید.(asanbarnegin.ir)اگر ولتاژ لازم وجود داشت باید چک کنید که ترمز گیر مکانیکی نداشته باشد(احتمالش کم هست) با کمک همراهتان تابلو را در حالت رویزیون گذاشته و موتور را حرکت می دهید و از صدای ترمز متوجه می شوید که جریان در فک وجود داره و فک ترمز زور می زند که جمع کند ولی نمی شود حالا  یک آچار یا پیچ‌گوشتی بین ترمز و موتور اهرم میکنید و با کمی فشار به سمت ترمز ، نگاه کنید که آیا فک جمع میشود یا نه( دقت کنید که فاصله فک کوچک و فک بزرگ ترمز در حد ۰/۲ میلیمتر هست و بعد از باز کردن ترمز برای حرکت موتور ،این فاصله کاملا بسته میشود و فک کوچک به سمت فک بزرگ می آید)
اگر دیدید که حتی با فشار هم جمع نمی شود احتمال گیر  مکانیکی هست (که بازهم تاکید میکنم این احتمال کم هست و قبل از بازکردن ترمز ، مرحله بعد را انجام دهید) و ترمز باید باز و سرویس شود برای باز کردن ترمز ،ابتدا رو  چهارتا پیچهای آلن بزرگ رو فک ( آلن شماره هشت)  را باز میکنید و ترمز را جدا میکنید.09113929842
قبل از باز کردن موتور و بهم زدن تنظیمات کارخانه باید فک ها را کمی تنظیم کنید و شاید نیاز باشد کمی فاصله هوایی بین فک کوچک و فک بزرگ کم شود.09120317178
برای اینکار تابلو در حالت رویزیون پیچ هشت آلن را یک دور بازکرده و مهره شماره ۲۱ را کمی ( در حد ۳۰ درجه) خلاف عقربه های ساعت می چرخانید و از دوباره پیچ آلن را سفت میکنید و با فیلر تست کنید که آیا این فاصله کمتر شده و به اشتباه چرخاندن مهره بیشتر نشده باشد.این عمل را برای سه تا پیچ دیگر روی ترمز انجام دهید و فاصله های هوایی همه جا یکسان باشد. تست می کنید که آیا جذب انجام می شود یا نه( فاصله هوایی باید زیر ۰/۳ میلیمتر باشد).اگر جذب نشد بازهم این عمل تنظیم تکرار می شود.شاید نیاز باشد فاصله باز هم کمتر شود این نکته را دقت کنید فاصله که در حالت عادی تنظیمات کارخانه در حد ۰/۱ میلیمتر هست و این فاصله با چشم به سختی قابل مشاهده هست.asanbarnegin.ir
پس از تنظیم کردن ترمز و رفع عیب , کل فک باید به صورت همزمان باز و بسته شود.
پس از اطمینان از کارکرد ترمز شروع به تست در حالت نرمال می کنید و موتور را به حرکت در می آورید و چند دقیقه ای تست می گیرید(مخصوصا از بالا به پایین) و امپر را بررسی می کنید. توجه کنید که  ترمز بو و دودی نمی دهد  و ساییدگی نداشته باشد.کلیپ آموزشی تنظیم ترمز موتور گیرلس را در پیچ اینستاگرام گذاشتم(pahlavan-asanbar-negin ) با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *